dilluns, 17 d’octubre del 2011

Benvinguda


Hola a tots i totes i benvinguts al bloc de 5è B de l’escola Riera de Ribes. Som la classe de les illes, i a partir d’ara us mantindrem informats del que fem a l’escola.

Aquest any a la classe som 25 nens i nenes. Va marxar el Juan a una escola de les Roquetes, tots esperem que li vagi molt i molt bé, i ha arribat la Mireia que esperem que segueixi molt a gust amb nosaltres. Jo sóc la Núria, la tutora del grup, i a més, a la classe, també hi intervenen altres mestres com l’Esteve, la Mar, la Noemí, el Micky i la Glòria.

Ja fa més d’un mes que varem començar l’escola, i hem tingut temps de fer força coses. Per començar, us explico que després de les propostes de cada alumne, i de la difícil feina de posar-nos tots d’acord, varem triar “les illes” com a nom de la classe. Ara estem treballant diferents temes sobre les illes: quines coneixem, on són, com es formen,... I també seguim les noticies que ens arriben de l’illa de Hierro, a les Canàries.  A part d’això, cadascú està “creant” la seva pròpia illa, n’ha fet el mapa i també n’ha pensat la seva història.

I aprofitant que parlàvem d’illes, us vull explicar que a la classe estem llegint, setmanalment, un capítol de “La isla del tesoro”. És una novel·la d’aventures escrita per l’escocès Robert Louis Stevenson. Sempre comencem parlant de vocabulari nou, que aprenem i ens ajuda a entendre millor cada capítol. Després, jo llegeixo i tots escolten, he de dir que amb molta atenció. Seguim  parlant del que ha passat, del que ha entès cadascú, de si ens agrada o no,... I finalment cadascú fa un resum del capítol.

Ara que us he explicat què estem fent sota la temàtica de les illes, us informo que també hem començat a treballar la ortografia. Primer a partir de les faltes que ja no ens podem permetre fer a 5è, i que hem apuntat i tenim al dossier de llengua per revisar els textos que fem. Després, en parelles, hem treballat altres faltes d’ortografia que cal aprendre i que anirem fent al llarg del curs. Cada parella ha acompanyat l’explicació del tema ortogràfic amb exercicis que han de fer els companys per tal de practicar cada norma.

D’altra banda, estem treballant els nombres decimals. A partir de la divisió d’un full, que varem acordar com a unitat, hem vist què són les dècimes, les centèsimes i les mil·lèsimes. Ara ens caldrà seguir practicant per tenir un ple domini d’aquests nombres.

Per anar acabant, us explico que també estem treballant els rius. Ho fem a partir del treball de tallers que estem preparant per anar de colònies al Delta de l’Ebre. Hem treballat els cursos d’un riu i què són i com es formen els deltes. Un dia vam sortir al bosquet a fer els nostres propis rius. Vam mirar de reproduir el curs d’un riu i observar-ne l’erosió, el transport i la sedimentació. També vam provar de fer rius que anessin a parar a altres rius, és a dir, afluents. Ara seguirem el treball amb els rius més importants de Catalunya i de la península ibèrica.

En fi, des que hem engegat el curs hem treballat de valent i seguirem fent-ho. A partir d’aquest primer escrit, cada setmana serà un alumne diferent l’encarregat d’explicar-vos com anem avançant a l’aula. Espero que aneu seguint el bloc. Una abraçada a tots i totes i fins aviat!

Salut!

Núria

2 comentaris:

  1. Hola.

    Quanta feina feta ja! M'apunto a seguir aquest blog que té pinta de ser molt interesant!

    ResponElimina
  2. Hola!

    Jo em dic Mar i sóc la tieta de la Mia. M'agrada molt el nom que heu triat per a la vostra classe perquè m'agraden moltíssim les illes, també. Jo he visitat les illes de Cuba, Mallorca i Menorca.

    Us animo a seguir divertint-vos mentre apreneu coses tan emocionants com els rius i les seves etapes. Nosaltres vivim a Manresa i per aquí passa el riu Cardener i també el Llobregat molt aprop.

    Una abraçada per a tota la classe! Esperem fotos de les colònies al Delta, un cop hi hàgiu anat!

    Mar

    ResponElimina